expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tajaan

Lazada

Lazada Malaysia

Wednesday, September 21, 2011

KES

Kes 1
Ada banyak benda yang boleh dibincang dalam kehidupan. Kekalahan bukanlah satu benda yang menyebabkan kita semakin lemah sebab kalau kita tak pernah kalah bermaksud kita ni bernasib baik dan tak pernah merasa pengalaman kesukaran. Macam mana kalau ini terjadi? Pada saya mereka ni bukanlah orang yang berjaya...cuma bernasib baik dan biasanya orang sebegini bukanlah bijak dalam mengatur sterategi sebab kesukaran ni sangat penting untuk meningkatkan level...


Kes 2
Ada kawan saya cakap kalau buat benda tu perlulah kompleks...biar kompleks sampai orang tak dapat nak fikir...Biar jadi sangat2 cantik sampai orang nganga tengok...Tapi pada saya, itu orang first time je akan buat...Orang kalau dah terer tahap gaban dia akan buat senang2 tambah seni yang macam sipi-sipi...fuh serius sedap macam nasik goreng biasa yang dimasak oleh mak...

Kes 3
ada orang pening fikir nak buat satu2 benda...Padahal belum harung lagi...Dia macam ni. Orang yang nak belajar berenang mesti menghadapi ketakutan kepada macam2 benda baru dia boleh belajar berenang. Jangan takutla kawan...Rehat2...Tapi jangan rehat sangat sampai tidur...jangan banyak sangat fikir sampai jadi sangat kompleks...Kompleks macam binaan bangunan bertingkat-tingkat...

Semua kes ni perlu dihadapi dengan baik dan kalau tak dilayan takut nanti boleh jadi gila dan semakin gila sampai mimpi ngeri jumpa macam2 yang boleh menjadikan kau berada dalam dunia lain yang kau sendiri tak nak sebenarnya.

*Pemikiran sekarang dah semakin dalam

No comments :

Tajaan