Post Page Advertisement [Top]

Hai...Tak habis lagi? Panjang sangat ke? Sekali lagi kepala saya bergelegak. Pening memikirkan macam mana nak habiskan satu kisah yang saya tulis sejak Mei 2011 ni. Lagi teruk bila dateline saya masuk sem baru nanti dan saya cuma ada masa tak sampai sebulan untuk habiskan. Saya tak kisah kalau cerita-cerita lain yang saya tulis tak habis-habis lagi tapi cerita yang belum ada tajuk tetap ni (setakat ni working title "Mamat Budak Baik") tak dapat disiapkan...Ini satu masalah. Sebab saya dah janji untuk siapkannya dan saya akan habis kalau saya tak habiskan cerita ni.

Baiklah. Cerita ni dibuat dengan asas commercial dan juga diselitkan juga dengan falsafah yang ringan. Dan strukturnya dibentuk oleh mimpi-mimpi yang saya alami. Saya tak ingat berapa banyak mimpi yang saya dah masukkan dalam cerita ni tapi yang penting setiap kali saya dapat mimpi baru saya akan menulisnya lagi dan terus menulis dengan harapan saya akan dapat menyiapkan cerita ini dengan lebih cepat. Tapi, jenuh!!! Ingatkan dah siap treatment boleh buat kerja dengan cepat rupa-rupanya tak mampu jugak nak siapkan...Entah dapat entah tidak siap sebelum masuk sem baru tapi sekarang tengah bertungkus lumus menyiapkan babak-babak terakhir...

No comments: